tiistai 7. heinäkuuta 2015

Kenkäostoksilla

Eilen kävin siis kenkäostoksilla ja nyt on uudet lenkkarit hankittu. Ainakaan kengistä ei jää homma nyt kiinni.. Mulla oli tietty budjetti kauppaan mennessä, mutta siitä oli muisto vaan kun tulin pois.. Mulla ei ole vara ostaa huonoja kenkiä ja hyvät kengät maksaa aika tolkuttomasti! Sanoinkin myyjälle että pääsee tavotteeseen nopeammin, kun ei ole loppukuusta vara ostaa ruokaa..


Positiivinen yllätys oli asiakaspalvelu johon törmäsin Ylivieskan Intersportissa josta kengät siis matkaan lähti. Myyjänä oli nuorehko nainen, joka teki mulle heti koneella jalka-analyysin ja piti  luennon hyvien kenkien merkityksestä ja miten huono asento jaloissa vaikuttaa ihan koko kroppaan. Ymmärrän tämän kyllä täysin ja toivon että mun kaikki jalkakivut yms häviää nyt kuin tuhka tuuleen :). Myyjä sai ylipuhuttua mulle myös tukipohjalliset jotka tehtiin mun oman jalan mukaan siellä kaupassa.

Myös juoksusukat lähti matkaan. Trikoita mulle myyjän kiikuttaessa sain järjen äänen onneksi taas hallintaan ja pääsin poistumaan kaupasta! Hämmentää tällainen ihminen joka kaupassa tulee kysymään tarvinko apua.. vähemmästäkin sekoaa!

Mutta nyt mulla on kengät, sukat ja motivaatio kohdillaan! Tänään on eka juoksuharjoitus. Sanoin miehelle eli mun koutsille että mä en sitten yksinäni jolkottele tuolla että saa kyllä lähteä mukaan! Vaikkakaan en oikein tykkää yhdessä lenkkeillä kun meidän harvat yhteiset lenkit on ollut tähän asti sitä et mies menee metrin tai pari mun edellä!

Tänään jatkuu myös mun mattopuuha. Eilen sain aikaan vaan pienen alun kun kaikkeen valmisteluun meni niin paljon aikaa ja lapset vinkui kotiin. Jospa saisin jo vessan pikkumaton valmiiksi!

Ihanaa tiistaita!


4 kommenttia:

  1. Kenkiin kannattaa aina panostaa, jalat kiittää siitä myöhemmin.
    Meidän perheessä ollaan tultu siihen tulokseen, että köyhän ei kannata halpaa ostaa, muuten saat ostella koko ajan lisää.
    Todennäköisesti nämä kengät kestää sullakin pidempään kuin jotkut halvemmat.
    Hyviä juoksulenkkejä.

    VastaaPoista
  2. Hyviä harkkoja! :)
    Vastailinkin oman blogini kommentteihin siitä valkosesta lakasta mutta paan tännekin. Kone Helsingin valkonen on hyvä ja peittävä (ja halpa). Tarviihan sitäkin tietenkin pari kerrosta mutta ei sellanen läpikuultava mitä yleensä ovat. Eilen sitten kävin sitä Tokmannilta ettimässä, kun ne tosiaan vaihtuu sesongin mukaan. Niin yhen löysin siitä laarista... :P
    Mutta tulipa mieleeni, että Seppälässä myynnissä oleva valkonen lakka on myös ihan käypänen, peittää yhtä hyvin!

    VastaaPoista
  3. Hihii, minäkin kävin ostoksilla samassa paikassa! Loistava palvelu ja myyjä vielä leikitti pienintä muksua sen aikaa, että sain juoksupaitoja kokeiltua.

    VastaaPoista
  4. Kiitos! Toivotaan että kengät kestää ja motivaatio pysyy yllä!

    Oli kyllä kiva ylläri tuo asiakaspalvelu! Kävin eka toisessa liikkeessä, kun pelkäsin etten tuolta saa palvelua, mut toisin kävi, toisessa liikkeessä myytiin mulle ei oota ja täällä sit oli mistä valita! Nykyään niin valitettavan vähän näkyy edes myyjiä kaupoissa, keltä vois kysyä. Ja lenkkareitten osto ilman apua on kyllä mahdoton tehtävä!

    Kiitos Sanna-Mari lakkavinkistä!

    VastaaPoista