sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Tule joulu kultainen?

Tai punainen, mustavalkoinen tai jopa kokonaan valkoinen?

Viikonlopun alkajaisiksi vaihdoin olkkarissa järjestystä ja samalla suunnittelin vähän jo joulusisustusta ja etenkin värimaailmaa.

Meidän joulu on aina ollut puna-valkoinen.  Aina.   Nyt tekisi mieli tehdä toisin, mutta hetihän siinä tuli mutkia matkaan.. En oikein tiedä millaisen haluaisin ja toisekseen lähes kaikki olemassa olevat koristeet ovat edellisten joulujen teemaan sopivia..

Yritin vähän fiilistellä sellaisella seesteisellä vaalealla tyylillä, mutta vaiheessa on aika pahasti. Uuttakaan en haluaisi kauheasti hankkia, koska niin ison työn olen tehnyt että saisin kaappeja väljemmiksi.

Jospa vaan vähentäisin koristelua? Vähemmän on enemmän? Valot tuo jo kivasti tunnelmaa, tarviiko sitä kauheasti muuta?


 Paperitähdet tuovat mulle iloa edelleen! Niitä onkin aika hyvä kokoelma erikokoisia ja -näköisiä.


Verhoiksi laitoin hentoiset ja yksinkertaiset valkoiset, joihin täytyy kyllä vähän totutella.. Ovat makuuhuoneen verhot ja aavistuksen ehkä liian romanttiset tänne, mutta kokeillaan nyt miten toimii. 

Tuohon nurkkaan kokeilin monenlaista koristusta. Kiva jumppa siinä ainakin tuli kun nostelin  katonrajaan monenlaista kokoonpanoa..

Laitoin kolme tähteä kun yksi näytti niin orvolta, mutta ongelmaksi tuli se, etten valoa saanut kuin tuohon yhteen, joten ei se oikein toiminut..




Sohvalle nakkasin valkoisen ja kullanhohtoisen tyynyn, mutta kaipaa minusta jotain tummempaa sävyä, kun sohvakin on tuollainen vaalea.




Ainahan voi toki tuunata koristeita uudella sävyllä! Nämä tähdet esimerkiksi. Mattamustat kuusenkoristeet ainakin lähtevät kokeiluun, sen verran kivoilta näyttävät ja yllättäen mulla on maaliakin kaapissa.. ;)


Tällä hetkellä nurkassa roikkuu yksinkertainen valonauha. Saa nähdä jääkö vai lähteekö.. 
En tiedä onko vaalea joulu mun juttu.. Ainakin jossain kohtaa kaipaan vähän kontrastia lisää. Ehkäpä jopa just sitä mustaa?? Täytyy varmaan lähteä etsimään inspiraatiota netistä sunnuntaisen pakkaspäivän ratoksi :).

Minkävärinen sinun joulusi on? 

4 kommenttia:

  1. Mun talvikoristelu on usein hopeinen :)
    Ihanaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hopea on kyllä kaunis koristeluväri sekin. Sopii moneen menoon :)
      Kivaa iltaa!

      Poista
  2. Nuo paperitähdet ovat kauniita. Mä oon haaveillut ostaa niitä jo useana vuonna. Katsotaan mitenkä nyt käy.
    Kun joulu tulee lähemmäksi, mulla on kiusaus panna edes vähäsen punaista :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähdet ovat kyllä ihania. Ensimmäisiä koristeita joita laitan ja viimeisiä jotka otan pois. Saa nähdä miten mun joulun värityksen lopulta käy.. epäilen että lisään punaista ainakin vähän ;)

      Poista