torstai 1. kesäkuuta 2017

Kohti uusia tuulia

Vessarempan jälkeen sanoin kaverille että koskaan en kyllä enää remppaa mitään... No eihän se nyt tule pitämään paikkaansa, koska siitä saattaa tulla jopa mun tuleva ammatti!

Pitkiä ovat olleet menneet viikot, kun olen  odotellut kirjettä opiskelupaikasta jonne hain. Viime viikolla odotus viimein palkittiin ja mieluista postia tipahti laatikkoon.  Elokuussa alkaa  sisustusrakentajan opinnot ja olen asiasta aika lailla innoissani!

Tilanne tuo eteen monenlaista muutosta. Osa mieluisia, osa ei. Ihanaa on päästä pois kotoa ja nähdä muita aikuisia. Seitsemän vuotta pienten lasten kanssa kotona pyörien on välillä ollut aika raskasta.. Odotan myös sitä luovaa toimintaa ja käsillä tekemistä mikä on mulle rakasta.

Ikäviä puolia on raha.. tai siis sen puute opiskelujen ajalla. Koko ajan opiskelijoiden ennestään jo pieniä tukia leikataan ja nythän sen tulen kokemaan konkreettisesti itsekin. Ei paljon naurata kun olen tutkaillut mitä sitä nyt ois mahdollisuus saada ja mistä.. Paljosta pitää luopua ja opetella elämään entistä säästäväisemmin (jos se on ylipäätään mahdollista..), jotta saa nuo hurjat rahasummat riittäämään kaikkeen mitä pitää.

Mutta jos unohdetaan talouspuoli, niin olen enemmän kuin valmis taas opiskelijaksi! Toivottavasti koulutus antaa mulle sen mitä siltä odotan!


4 kommenttia:

  1. Onnea uudelle opiskelupaikalle, hienoa kun pääsit sinne.

    VastaaPoista
  2. Onnea vielä tätäkin kautta opiskelupaikan johdosta. Itse opiskelin uuden ammatin itselleni kolmekymppisenä ja oli kyllä taloudellisesti aika tiukkaa aikaa, mutta siitäkin selvittiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu pakkohan se on jotenkin selvitä, ovathan muutkin selvinneet :).

      Poista