perjantai 15. tammikuuta 2021

Alkuvuoden mietteitä

 Hei pitkästä aikaa! 

Vuosi vaihtui ja kaikenlaista sattui siihen samaan aikaan. Loukkasin töissä olkapään uudenvuodenaattona ja nyt olen ollut sairaslomalla siitä saakka. Käsi on onneksi jo parempi ja ensi viikolla pääsee töihin. Kotona on ollut aika tylsää!! 

Mulla on ollut nyt aikaa suunnitella ja olenkin suunnitellut! Innoissani päätin, että lastenhuoneet vaihtaa kevään aikana paikkaa. Pojan huoneessa on niin ruhtinaallisesti kaappitilaa, kun taas tytön huoneessa on puute siitä. Siispä vaihto olisi perusteltu. Aloin jo etsimään sopivia tapetteja, kunnes kysyin tytön mielipidettä. Eihän hän halunnut tällaista muutosta ollenkaan.. Se siitä ajatuksesta sitten.. 

Jotain pientä muutosta silti halusin, alkuvuodesta mulla on aina vähän sellainen "tarve".. :)

Päätin aloittaa uudistuksen uuden valaisimen hankinnalla pojan huoneeseen. Itse asiassa olen sinne etsinyt sopivaa lamppua jo monta kuukautta. Poika on jo yli 180 cm pitkä, joten mitään riippuvaa ei voinut ajatella. Löysinkin sitten aivan loistavan plafondin, jossa sai värisävyn valita joko 3000K tai 4000K. Laitoin 3000K ja mies asensi paikoilleen. Koko huone oli kuin uusi! Aivan loistava valo ja sen myötä muut muutostyöt unohtui. Valaistuksella on ihmeellinen vaikutus! 

Tytön huoneeseen tuli sitten samanlainen ja myös se huone sai jäädä ennalleen.

Nythän mä sitten etsin lamppua pimeään eteiseen.. Ai että kun on helppoa remontointia! 

No olen mä vähän jo haaveillut pihahommista ja tehnyt suunnitelmaa myös sinne. Ja kivasti on kulunut aika myös papereita selvitellessä. Mun heikko kohta on se, että mitään paperia en uskalla heittää pois jos vaikka tarvii vielä.. Nyt kuitenkin hävitykseen on lähtenyt ikivanhoja palkkakuitteja, laskuja  ja vakuutuskuitteja. Löysin myös vanhat päiväkirjat ja mun ja miehen vanhat kirjeet.. Niitä en kyllä halua perinnöksi jättää, joten ne ovat löytäneet paikkansa pannuhuoneen pesästä. Ajattelin että ihanaa niitä lukea, mutta varsinkin päiväkirjoista, joita oli siis vuodesta 1988 tuli aivan paha olo kun luki. Oli toki iloisiakin juttuja, mutta myös ne ikävät tuli mieleen. Loput meni lukematta hävitykseen. Muutaman kortin säilytin muistoksi. 

Onko sulla vielä tallessa vanhoja päiväkirjoja?

Mä oon kirjoitellut aikoinaan ahkerasti päiväkirjoja ja vieläkin mulla on ollut sellaisia positiivisuuspäiväkirjoja. Ne tuolla vielä on jemmassa. Niistä tuleekin parempi mieli. Ja ehkä paras päiväkirja on tämä blogi. Tästä ei edes jää mitään paperia riesaksi! Ajattelin kyllä vuoden lopussa että lopetan koko homman kun en ehdi enää paljon mitään tekemään kotona, niin ei tule hyviä postauksiakaan, mutta jatkan tätä nyt kuitenkin vielä omaksi iloksi silloin kun siltä tuntuu. Ilman stressiä. Ehkä panostan instaan nyt enemmän, joten se kannattaa ottaa seurantaan jos ei vielä ole!

Tulipas tästä nyt pitkä kirjoitus! Huomaa, että olen ollut kotona ja  ketään en paljoa ole nähnyt! 

Kevättä kovasti jo odottelen ja yritän sen voimalla sietää näitä pakkasia! Muutamana päivänä on onneksi jo aurinko pilkahdellut ja keittiössä sen myötä vähän piristyi kaapin päällys keltaisilla jutuilla!



 

Ihanaa alkanutta vuotta 2021 sulle! 

Toivotaan että siitä tulee ihana!



4 kommenttia:

  1. Hei tsemppiä sinulle olkapään kanssa. Minä myös ollut saikulla,menen ma jalkaleikkaukseen. Ja jestas,että päässä on raksuttanut myös vaikka mitä ideoita ym. Kevään myötä ajatukset oikeen rönsyilevät entisestään.
    Minä olen kirjoittanut päiväkirjaa kauan. Lopetin noin 7 v sitten,kun tuntui,että mihin ihmeessä jouduin niiden kirjojen kanssa. Nuorena kouluikäisenä kirjoitin ja aikuis iällä noin 10 vuotta.
    Ihana kuva sinulla,minun on pitänyt myös ostaa tuo taulu johon saa kiinnittää nuo kirjaimet. Kun kohdalleni kaupassa sattuu niin taidanpa ostaa. Mukavaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tsemppiä sinulle leikkaukseen! Alkuvuosi on kyllä aina sellaista uudistusten suunnittelua! Jospa jotain menisi toteutukseenkin sitten ajan kanssa :). Kohta olen hävittänyt kaikki nuoruusajan päiväkirjat, ei kyllä yhtään ole harmittanut. Paljon jäi vielä myöhempää tuotantoa tuonne kaappiin odottamaan, ne ei oo niin pahoja, ettei haittaa vaikka joku muu niitä sitten lukeekin jos sattuu jäämään jemmaan..

      Poista
  2. Vuoden vaihteessa tulee kyllä itselläkin suunniteltua jos jonkunlaista. Meillä on tämän vuoden tavoitteena saada talon remontointi eteenpäin täällä Kuopiossa ja laittaa pihaa siistimpään kuntoon. Kiva, että mieluinen lamppu löytyi. Valaistuksen merkitys on kyllä todella suuri!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä sinne remonttiin! Mullakin on pihalle vähän suunnitelmia, tulisi vaan jo kesä! :)

      Poista