torstai 8. helmikuuta 2018

Uudet viherkasvit

Olen jo jonkin aikaa kaivannut viherkasvikokoelmaani vanhaa kunnon juorua. Ei ihan joka kaupan viherosastolla ole näkynyt, joten tätä piti tovi odottaa. Ja sitten löytyi! Otin heti omani ja tätä ilmeisesti löytyy myös eri kokoja ja värejä, koska koriini päätyi kaksi aivan erikokoista kukkaa. Mulla on tästä juorusta kiva muisto ja sen takia sitä olen metsästänyt. Kun olin ekaluokalla, me tehtiin äitienpäivälahja, jossa oli yksi juorun verso. Siitä sitten sekä äidin että mun hämmästykseksi kasvoi iso pehko, joka kesti vuosia. Kova luotto on nyt siis päällä, että tämä myös kestää!


Pienempi päätyi hyllylle ja isompi amppeliin keittiön ikkunan eteen. 




Jokin aika sitten törmäsin Prisman kukkaosastolla alennushintaisiin kukkiin. En tiennyt nimeä, mutta kokoa oli 15 euron hintaan nähden niin kivasti, että matkaan lähti. Kotona piti googlettaa kukka, kun myyjäkään ei sitä tiennyt (??).




Lohikäärmepuu. En tiedä oliko tässä nyt joku vika, kun alennuksessa oli. Mulle kelpaa. Laitoin uuteen multaan ja toivon että saan pidettyä hengissä.. 

Tällaisia uusia tuttavuuksia siis mulla. Vielä on työn alla kasviterraario.. :) 
Voi että mä rakastan kasveja!!


Täällä vietellään loppuviikko etäpäivien merkeissä. Koulutehtävien lisäksi ohjelmassa on pientä sisustelua, siivousta ja valokuvausta. Mukavaa loppuviikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti