keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Raitasäärystimet

Siivotessa törmäsin taas jämälankalaatikkoon, jonka sisältö ei ole yrityksistä huolimatta vähentynyt juuri lainkaan. Mielen päällä on ollut tehdä säärystimet. Sopivan helppo homma ja koska värien ystävänä tietysti halusin niistä kirjavat, riitti pienetkin kerät mainiosti.

Ihan niin helppohan tämä ei tietenkään ollut..  Aloitin neljällä puikolla, kuten ruukataan, mutta hyvin pian olin laskuissa ja puikoissa sen verran sekaisin, että vaihdoin kahteen pitkään puikkoon ja kudoin tasona. En ymmärrä, miten jotkut osaavat tehdä ihania (ja vaikeita) kirjoneuletöitä.. huh huh..

Yhdistin putkeksi sitten vaan ihan ompelemalla. Ei ehkä maailman siistein ratkaisu, mutta mulle kelpaa! Ihan mun näköiset tuli! (Alkuperäinen ohje täältä. )


Pitäisi kyllä kutoa enemmän, se on ihanan terapeuttista ja rentouttavaa puuhaa!


6 kommenttia:

  1. Ihanan pirteät tuli! Mulla on kans ollut käsityöt ihan katkolla tänä talvena. Pitäs yrittää saada jotakin aikaiseksi pitkästä aikaa, ihan siitä tekemisen ilosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on todella kausittaista tuo käsitöitten tekeminen. Joskus innostun tekemään monena iltana ja sit on taukoa monta viikkoa. Tosin mulla ei sormet ja hartiat edes tykkäis jos koko ajan tekisin. Se on kyllä rentouttavaa puuhaa ja mä saan terapiaa jo noista kaikista ihanista väreistä! Ehkä mun mallit siksi onkin niin yksinkertaisia..

      Poista