maanantai 17. elokuuta 2015

Syksyä

Vihdoinkin on niitä lämpimiä päiviä, mitä on odotettu koko kesä! Vaikka kesää onkin vielä jäljellä, on ilmassa silti syksyn merkkejä: 



Meidän pihalla on paljon syötävää marjaa: viinimarjoja, mansikkaa, vadelmaa, metsämansikkaa..
Tänä vuonna vaan tulee onnettoman vähän viinimarjoja, saakohan edes mehumarjoja noista pensaista..




Hauskan näköinen tuo meidän komposti, kun kyljessä kukkii orvokki! Olen sinne aina vanhan orvokkiamppelin nakannut :)




Surkea kesä oli myös tomaateille! Tässä meidän ainoat tomaatit, jotka nekin kypsyi vasta noin viikko sitten. Meillähän on se avokasvimaa, niin tomaatit varsinkaan eivät siitä tykänneet. Salaatti, persilja ja porkkana tykkäsivät ja nyt vähän jännittää miltä mun ekat kasvattamat porkkanat näyttää!








Syksy on kuitenkin aika ihana sekin! Ilma on ihanan raikas ja kuitenkin tarpeeks lämmin. Myös kaikkea uutta liittyy aina syksyyn, uusia harrastuksia, koulun alku jne.

Mietin just eilen et mulla on varmaan joku neljänkympin kriisi tulossa kun olen nyt tehnyt kaikkea mitä ennen en ole tehnyt.. Juoksutreenit, sooloremppailut ja arvatkaas mihin olen parin viikon päästä menossa? Ratsastamaan!! Ääk, edellisen kerran olen ollut hepan selässä 11-vuotiaana..

Ihanaa päivää! Ens kerralla kuvia valmiista tytön huoneesta :)

3 kommenttia:

  1. Kivahan se on kaikkea touhuta ja ratsastuskin on todella hyvää liikuntaa.

    VastaaPoista
  2. Onpas teillä kivasti koristeltu komposti ;) Hienosti orvokit puskee esille! Teillä saa omasta pihasta kivasti satoa! Meillä on vain mustaviinimarjoja ja marja-aroniaa, jos niistä haluaa tehdä jotain...ei oo tullut vain vielä kertaakaan käytettyä niitä mihinkään. Kivaa viikkoa!

    VastaaPoista
  3. Meillä kyllä hyödynnetään kaikki irti lähtevät marjat :) Helppoa lähteä marjaan omalle pihalle :)

    VastaaPoista