maanantai 9. helmikuuta 2015

Ystävänpäiväkortteja

Heipä hei ja hyvää alkanutta viikkoa!

Mulla alkaa olemaan täällä jo parempi fiilis! Jalka kestää jo hieman kävelyä ilman keppejä, joten kyllä mä varmaan tästä vielä paranen! Koko ajan en ole jaksanut vaan makoilla, sekin on aika työlästä :).  Askartelu ja käsityöthän onnistuu ilman jalkojakin, joten niitä olen tehnyt. Tällä kertaa kortteja.

Tämä ystävänpäiväkorttiperinne on valitettavasti laantumaan päin.. harvoja kortteja enää saa ja myöskin itse olen laiskistunut niitä lähettämään. Muutaman kortin kuitenkin ajattelin matkaan tänäkin vuonna  laittaa.





Muutamia vaihtoehtoja korttiin tekstiksi:


Siskot! Tänään ei murehdita kiloja,
vaan etsitään suuria elämäniloja.
Mässätään kakkua, leivosta ihanaa,
kyytipojaksi juomaa raikasta, kuohuvaa.
Birgit Ahokas


Minun ystäväni on kuin villasukka,
joka talvella lämmittää,
minun ystäväni on kuin
niittykukka,
joka saa minut hymyilemään.
Ota kädestä kiinni,
tule kanssani rantaan
niin vien sinut katsomaan,
miten aurinko laskee puiden taa
ja saa taivaan punertamaan.


Tekee arjesta juhlan tää,
kun muistaa hyvää ystävää.
Eihän erota välimatka meitä,
vaikka kuljemme arjen teitä.
Hetki taas kun kohdataan,
saa välimatkat haihtumaan.


Ystävyys ei ole trendi
se ei seuraa muotia,
siitä ei saa korkoa, eikä eläkettä.
Silti se on elämän paras sijoitus!


Piirrän pahviin sydämen,

kauniin, herkän, punaisen.

Sulle ystäväni annan sen

kera halauksen lämpöisen.


Monta on kaunista, monta on hyvää,
vain yksi on parasta, tunnetta syvää.
Suuri on ihme, myötäelämisen taito,
se on vain ystävällä, kun sydän on aito.  


Ystävyys on kuin elämän vettä,

virkistävää, puhdistavaa,

peilin lailla heijastavaa.

Pois se huuhtoo turhat huolet,

näyttää meistä parhaat puolet.
  

Runot täältä: 


 


  




4 kommenttia: